گیت فروشگاهی آرتابان

 

 

دزگیر پوشاک یکی از ابزار های محبوب در میان صنف پوشاک می باشد. دلیل این محبوبیت نیز از نام هایی مثل «دزدگیر لباس»، «دزدگیر پوشاک» ، « گیت دزدگیر » و ... مشخص می باشد.

 

البته لازم به تذکر می باشد که ضرورت استفاده از گیت دزدگیر لباس یا همان دزدگیر فروشگاهی در سایر فروشگاه های ، کمتر از صنف پوشاک نیست. در ادامه به بررسی گیت در برخی از فروشگاه ها می پردازیم.

 

 

شاید شما این روزها گیت دزدگیر فروشگاهی بسیار دیده اید که در زمان خرید کردن یک لباس یک قطعه پلاستیکی به آن چسبیده است شایدهم بارها از خود سوال کرده باشید که این قطعه چیست و یا چگونه به فروشندگان کمک می کند البته این موضوع برای کتاب گیت فروشگاهی آرتابان هم صدق می کنند مثلا به کتابفروشی رفته اید و هنگام خرید کتاب متوجه شده اید یک قطعه به کتاب چسبیده است حالا زمان آن رسیده که بیشتر در مورد این قطعه ها مطلب بدانید ، به این به قطعات پلاستیکی یا برچسبها تگ می گویند معمولا تگ ها به صورت هستند "تگ سخت" همان های هستند گیت دزدگیر پوشاک که به لباس ها چسبیده اند و "تگ برچسبی یا لیبل" گیت فروشگاهی  همان های که مانندشان به کتاب چسبیده  است .

 

اگر توجه کرده باشید می بینید گیت برای فروشگاه که مثلا جلوی درب فروشگاههایی روی کالاهایشان تگ دارند شی شبیه نرده مشاهده می کنید که در اصل گیرنده ی امواج رادیویی یا آنتن های فرستنده می باشند و دیگر این که  آن چیزی که می بینید زمانی که مثلا کالای را خریداری نموده اید صندوقدار فروشگاه گیت لباس پس از اینکه وجه را از مشتری دریافت کرد آن تگ سخت را از کالا جدا می کند گیت فروشگاهی و پس کالا را به مشتری تحویل خواهد داد. فروشگاههای که این چنین هستند  معمولاً به سیستم ضد سرقت مجهز خواهند بود پس به صورت کلی هر آنچه را که می توانید در این فروشگاه مشاهده نمایید شامل دو آنتن که به عنوان یک عنصر امنیتی رایج به تگ که متصل به کالاهای فروشگاه گیت دزدگیر پوشاک است به دین ترتیب یک ابزار هم در کنار صندوق فروشگاه است که می تواند در جهت جدا کردن کالا از تگ سخت یا غیر فعال کردن لیبل  استفاده گردد.

اگر بخواهیم خیلی ساده عملکرد سیستم های  گیت فروشگاهی آرتابان را بیان کنیم می توانیم بگوییم که  دو آنتن که یکی فرستنده ودیگری کیرنده امواج رادیویی خواهد بود که در مکان خروجی فروشگاه نصب می گردد در صورتی که مثلا تگی مابین این دو قرار بگیرد سریع شروع به هشدار گیت دزدگیر فروشگاهی می کند که این هشدار یا مثل یک بوق است و یا نور . در این شرایط این حالت بیان گو این است که ممکن است سرقتی صورت گرفته باشد که از دید فروشنده پنهان مانده است . بدین ترتیب بصورت یک جمع بندی کلی از مطلب می توانیم بگوییم مثلا یک کالا را خریداری نموده نمایندگی گیت فروشگاهی  اید بعد از اینکه وجه را پرداخت کردید صندوق دار تگ را جدا می کند یا اقدام به غیر فعال سازی آن خواهد نمود بدین ترتیب به صورت های متفاوتی با توجه به نوع سیستم و نوع نمایندگی اصلی گیت فروشگاهی انجام می گیرد که در ادامه این مقاله به آنها می پردازیم .

به شکل زیر دقت کنید ؛ نمای از یک فروشگاه دزدگیر برای فروشگاه  که به سیستم ضد سرقت مجهز شده است .

گیت برای فروشگاه سیستمهای مبتنی بر ترانسپوندر تک بیتی(EAS)

در این قسمت به توضیحاتی در مورد سیستم های پرداخته ایم که بر پایه ترانسپوندر تک بیتی(EAS) بوده اند . همان طور که همه ما می دانیم بیت به عنوان کوچکترین واحد اطلاعات شمرده می شود  گیت لباس و فقط دو حالت دارد یکی «صفر» و دیگری « یک ».

سیستم های که بر پایه ترانسپوندر  دزدگیر فروشگاهی یک بیتی هستند نیز دو حالت را نشان می دهند البته نکته ای که باید این قسمت یاد آوری شود این است که ترانسپوندر به عنوان گیرنده است که زمانی که مخابره ای  دزدگیر لباس را دریافت نمود بصورت اتوماتیک سریعا پاسخ می دهد.

از ترانسپوندر تک بیتی دزگیر پوشاک با اینکه این محدودیت ها را نیز داشته است خیلی زیاد استفاده می کنند مثلا یکی از کاربردهای اساسی آن در دستگاههای ضد سرقت می باشد که پیش تر به آن اشاره کردیم .

این گونه دستگاهها از اجزای مانند : آنتن ، ترانسپوندر گیت دزدگیر  یاعنصر امنیتی یا تگ ، ابزاری جهت غیر فعال کردن تگ تشکیل شده اند .

در سیستم های جدید زمانی گیت دزدگیر لباس که قسمت به واسطه صندوقدار ثبت می گردد از مورد آخری (ابزاری جهت غیر فعال کردن تگ) استفاده می شود البته در برخی از سیستم ها عنصر امنیتی را می توان دوباره فعال سازی نمود.

سیستم های که بر پایه ترانسپوندر تک بیتی می باشند با تکنیک ها مختلفی پیاده سازی گیت دزدگیر فروشگاهی می گردند که بصورت دقیق می توانیم 5 تکنیک را بیان کنیم :

 

در این گزارش کارآموزی گیت فروشگاهی آرتابان  فقط به سیستم های پرداخته ایم که تکنولوژی های 1،4،5 داشته اند که در بازار کشورمان نیز موجود می باشند البته در میان آنها Radio frequency یا بصورت اختصاری RF‌از گیت دزدگیر پوشاک دو تکنولوژی EM وam بصورت فراگیر تر بوده است .

EAS) به معنی مراقبت الکترونی کالا می باشد و  گیت فروشگاهی در واقع مخفف electronic article surveillance می باشد ).

1-استفاده از گیت برای فروشگاه کتاب فروشی ها

 

یکی از مهم ترین تفاوت هایی که فروشگاه های کتاب با سایر فروشگاه ها دارد ، این موضوع می باشد که در کتاب فروشی ها ، در دسترس بودن اجناس برای مشتریان گیت لباس ، نسبت به فروشگاه های دیگر ، اهمیت بیشتری دارد. معمولا مشتریانی که به گیت برای فروشگاه کتاب مراجعه می کنند ، پیش از خرید کتاب مورد نظرشان ، تمایل دارند نگاهی به سایر کتاب ها داشته باشند. همین موضوع باعث شده است گیت لباس تا کتاب فروشان تمایل بیشتری به نصب دزدگیر فروشگاهی پیدا کنند. گیت فروشگاهی مناسب کتاب فروشی ها ، گیت آر اف (RF) می باشد. گیت فروشگاهی آر اف (RF) ، همچنین در بسیاری از گیت دزدگیر پوشاک های لباس استفاده می شود ، اما کتاب فروشی ها به جای تگ سخت (همچون تگ گلفی، صدفی، عدسی و ...) از لیبل های ضد سرقت فروشگاهی استفاده می کنند که معمول ترین آن ها گیت فروشگاهی آرتابان ، لیبل های بارکدی هستند. مزیت دزدگیر فروشگاهی RF نسبت به گیت فروشگاهی AM برای فروشگاه های کتاب، شکل لیبل آن می باشد. ضخامت لیبل های RF بسیار کم می باشد وگیت دزدگیر فروشگاهی  پس از نصب شدن به صفحات داخلی کتاب ها ، به راحتی قابل کندن نیستند ، همچنین پیدا کردن آن نیز کار دشواری است. لیبل های AM دارای ضخامت حدود یک میلی متر هستند. این ضخامت کم باعث راحت کنده شدن آن می شود به همین دلیل می گوییم این نوع لیبل  برای  گیت دزدگیر کتاب مناسب نمی باشد.

فروشندگان کتاب فروشی ها گیت دزدگیر لباس ، علاوه بر دستگاه دزدگیر فروشگاهی (گیت فروشگاهی) به دستگاه خنثی کننده لیبل هم نیاز دارند تا با آن بتوانند برچسب ضد سرقت کتاب های فروخته شده را ، غیر فعال کنند. در صورت خنثی نشدن لیبل  دزگیر پوشاک  ، امکان دارد مشتری کتاب را به فروشگاه های دیگری که به گیت ضد سرقت RF مجهز هستند ، ببرد. در این صورت منجر به بوق کاذب شده و مشکلاتی را برای مدیر فروشگاه دزدگیر لباس مذکور ایجاد خواهد کرد.

2- استفاده از دزدگیر فروشگاهی در فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی

برای پاسخ به این سوال که کدام نوع دزدگیر فروشگاهی برای فروشگاه های لوازم آرایشی مناسب تر است ، بار دیگر به تقسیم بندی سه گانه تکنولوژی های گیت فروشگاهی AM، RF ،EM رجوع می کنیم. گیت فروشگاهی در این فروشگاه ها ، به علت داشتن اجناس شبه فلزی و کوچک بسیار ، بهتر است گیت دزدگیر لباس AM نصب شود. (سیستم EM نیز قابل نصب است اما به علت هزینه بالا به صرفه نیست) در غیر این صورت گیت RF به صرفه تر خواهد بود. در هر حال به این نکته توجه داشته باشید که در این نوع فروشگاه ها گیت دزدگیر ، بازده سیستم نسبت به فروشگاه های لباس یا دزگیر پوشاک کتاب فروشی ها کمتر بوده و ابزارهای تکمیلی دیگر همچون دوربین مداربسته نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

3-استقاده از گیت فروشگاهی در فروشگاه مواد غذایی

 

در فروشگاه هایی دزدگیر فروشگاهی مثل فروشگاه مواد غذایی ، دزدگیر فروشگاهی RF نسبت به گیت فروشگاهی AM بازده کمتری دارد اما نکته ی قابل توجهی که در این مورد وجود دارد ، این موضوع می باشد که بازده بالاتر گیت فروشگاهی AM به بهای هزینه سه برابری لیبل تمام خواهد شد و موجب بالا رفتن نمایندگی گیت فروشگاهی بیش از اندازه ی هزینه ها خواهد شد. به عبارتی دیگر ، در صورت انتخاب گیت RF توسط مدیریت فروشگاه ، بر میزان سرقت از فروشگاه افزوده خواهد شد ولی این افزایش در نمایندگی اصلی گیت فروشگاهی مقایسه با افزایش هزینه ناشی از انتخاب تکنولوژی AM بیشتر خواهد بود.

سیستم های امنیتی دزدگیر فروشگاهی به منظور جلوگیری از سرقت در فروشگاه ها ، از سه تکنولوژی عمده AM ، EM و RF استفاده می کنند شرکت گیت فروشگاهی که هر کدام در جایگاه خاص خود کاربرد دارند. معایب و مزایای هر کدام از این تکنولوژی ها کاربرد یا عدم کاربرد آن ها را در جای خاص توجیه می کند.

تکنولوژی EM دارای دو مزیت می باشد ،‌ یکی قابلیت فعال و غیر فعال شدن لیبل های دزدگیر برای فروشگاه ضد سرقت و دیگری قابلیت جواب دهی بهتر بر روی فلزات. این تکنولوژی همچنین دارای دو نقطه ضعف می باشد. یکی کارکرد بسیار ضعیف و دیگری قیمت دزدگیر لباس بسیار بالای آن ها می باشد. به همین جهت تنها در کتابخانه هایی که کتاب امانت می دهند همچنین فروشگاه های دارای کالاهای فلزی بسیار گران قیمت استفاده می شود.

 

تکنولوژی AM جواب دهی مناسبی دزگیر پوشاک  با تگ سخت و لیبل دارد اما قیمت بالای این سیستم و لیبل و چسبندگی ضعیف و ضخیم بودن آن همگی دلیل بر نامناسب بودن این تکنولوژی برای کتاب فروشی ها و پلاسکو ها هستند. نصب این تکنولوژی را تنها برای فروشگاه های لباس گیت دزدگیر و عطر و آرایشی بهداشتی و ...توجیه می کند.

کیفیت و چسبندگی خوب برچسب ها ، قیمت به صرفه و کارکرد مناسب گیت فروشگاهی با تگ و برچسب ، نقاط قوت تکنولوژی RF محسوب می شوند. به همین علت در کتاب فروشی ها  گیت دزدگیر لباس و پلاسکوها تنها سیستم متناسب و در لباس فروشی ها رقیب دزدگیر فروشگاهی AM می باشند.

با تمام این تفاسیر در فروشگاه های گیت دزدگیر فروشگاهی بزرگی مثل هایپرمارکت ها ، دو تکنولوژی گیت فروشگاهی AM و RF می بایست مورد بررسی قرار بگیرند تا مشخص گردد کدام متناسب با نیاز مشتری می باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم مهم ترین تفاوت های میان دزدگیر پوشاک AM و RF را بیان کرده مورد مقایسه قرار دهیم.

1- هزینه لیبل گیت فروشگاهی آرتابان :

 

قیمت لیبل AM معمولا دو یا سه برابر  گیت دزدگیر پوشاک قیمت لیبل RF می باشد. در نتیجه برای فروشگاه هایی كه مصرف لیبل آنها بالاتر است ،‌ صرف با استفاده از دزدگیر فروشگاهی RF می باشد.

2- اندازه لیبل ها در گیت فروشگاهی:

عرض لیبل های AM چیزی حدود 1 سانتی متر و طول آن 3 سانتی مترمی باشد. ضخامت آن ها نیز كمی بیشتر از یك میلی متر است.

لیبل های RF به شکل مربع هستند و دارای اندازه های 4*4 ، 5*5 و 3*3 هستند. گیت لباس اما از لحاظ ضخامت بسیار نازك می باشند. از لحاظ دید فنی در ارائه دزدگیر فروشگاهی ، لیبل های 4*4 اندازه ی مناسب تری دارند.

 

با توجه به مواردی که در مورد اندازه ی لیبل های دزگیر پوشاک گفته شد ،‌ برای سایر اجناس کوچك امكان استفاده از لیبل AM بیشتر است اما در عوض از جهت ضخامت لیبل ها دزدگیر لباس ، امكان كندن لیبل AM توسط سارق بیشتر است.

3- جهت چسباندن بر روی اقلام فلزی هیچ کدام از لیبل های معرفی دزدگیر فروشگاهی  شده كارایی لازم را نخواهند داشت ، اما لیبل نمایندگی گیت فروشگاهی AM اندكی بهتر عمل می كند هر چند که این عملکرد شاید آنچنان محسوس نباشد. بر روی اجناسی که فلز نیستند اما در بسته بندی آن از وکیوم یا کاغذی که شبه فلز است ، استفاده شده است ، لیبل AM بهتر از لبیل RF عمل می کند. (مانند بسته های چای یا عطرها و ادکلون ها)

4- نمایندگی اصلی گیت فروشگاهی و فروش و همچنین استفاده از تگ در سیستم های RF بسیار بیشتر مشاهده می شود.

5- در دزدگیر برای فروشگاه AM فاصله بین دو آنتن برای تگ سخت لازم نیست كم باشد ولی برای لیبل حتما باید فاصله آنتن ها زیاد نباشد.

6- به طور کلی شرکت گیت فروشگاهی کارایی و امنیت دزدگیر پوشاک AM برای تگ سخت بیشتر می باشد. بنابراین اگر در فروشگاه خود جنس غالب ، لباس می باشد ، گیت برای فروشگاه AM را به شماتوصیه می کنیم.

7- نصب و استفاده از هر دو نوع دزدگیر گیت لباس  RF یا AM در فروشگاه هایی که خیلی بزرگ هستند و تنوع اقلام بالایی دارند ، هزینه ثابت اولیه در هنگام خریداری دزدگیر فروشگاهی را حدودا دو برابر خواهد کرد اما در عوض امکان استفاده از گیت فروشگاهی بر روی اجناس بیشتری وجود خواهد داشت و هزینه های جاری تا حد مناسبی کاهش پیدا می کنند همچنین امنیت فروشگاه بالاتر خواهد رفت.

 

در هایپر هایی که تنوع کالای گیت دزدگیر پوشاک  بالایی دارند ، به این دلیل که هم به تعداد زیادی تگ سخت و هم برچسب دزدگیر نیاز دارند ، نصب همزمان گیت فروشگاهی با دو تکنولوژی گیت فروشگاهی آرتابان  AM و RF توصیه می گردد.

 

به چند اصل کلی و مهم در خصوص نصب گیت دزدگیر فروشگاهی توجه کنید:

1- از بین بردن منابع تولید امواج مزاحم (نویز) و یا کاهش اثرات آن

 

الف) گیت دزدگیر لباس یا همان دزدگیر پوشاک مبتنی بر دریافت و ارسال امواج الکترومغناطیسی وظیفه ی خود را انجام می دهد. اما مشکلی که در هنگام انجام وظیفه ی آن ها ممکن است پیش بیاید این موضوع می باشد که نویز هایی (امواج مزاحم الکترومغناطیس) که در محدوده فرکانسی گیت دزدگیر شما هستند و در آن محیط هم وجود دارند ، باعث ایجاد اختلال بر عملکرد گیت فروشگاهی خواهند شد. بعضی از دستگاه های الکتریکی و دزگیر پوشاک  از قبیل لامپ های نئون ، کولر ها ، کابل های حامل جریان برق در نزدیکی گیت ها و … عواملی هستند که می توانند موجب به وجود آمدن نویز بشوند. اگر قصد دارید دزدگیر لباس تان را بدون هیچ گونه اشکال نصب کنید ، می باست در تشخیص عواملی که موجب نویز می شوند و همچنین رفع یا کاهش این عوامل توجه و دقت کافی داشته باشید.

برخی از منابع ایجاد نویز در سیستم های دزدگیر فروشگاهی را برایتان شرح می دهیم :

 

الف) نمایندگی گیت فروشگاهی

 

 نمایندگی اصلی گیت فروشگاهی یکی از اصلی‌ ترین منابع ایجاد نویز می باشد. توجه داشته باشید که در صورتی که فاصله بین سیم دارای جریان برق با آنتن گیرنده کم باشد و همچنین شدت جریان با سیم آنتن شرکت گیت فروشگاهی موازی باشد ، اثر نویز به روی گیت فروشگاهی بیشتر خواهد شد. به همین میزان ایجاد تغییر در این شرایط ، اثرات نویزی را کاهش می دهد. برای مثال می توان گفت دزدگیر برای فروشگاه چنانچه منبع تغذیه یک وسیله برقی پر مصرف از کابل برقی تأمین شود که فاصله کمی با آنتن گیرنده شما دارد ، می‌توانید محل تأمین برق آن وسیله را تغییر بدهید و یا این که سیم های حامل جریان  گیت برای فروشگاه برق که در نزدیکی دزدگیر فروشگاهی تان هستند را در یک غلاف فلزی قرار بدهید تا عوامل نویزی را کاهش پیدا کنند.

 

ب) انواع لوازم برقی

ج) ترانس های برق

د) نویز های موجود در برق شهری…

 

  • قرار دادن گیت فروشگاهی در فاصله مناسب

 

فاصله زیاد بین دو پایه آنتن گیت فروشگاهی  ، عملکرد سیستم دزدگیر پوشاک را کاهش می دهد. از مجموعه عوامل تعیین کننده برای محاسبه فاصله مناسب بین دو پایه دزدگیر فروشگاهی (آنتن)می توان به عواملی مانند میزان نویز محیط اطراف ، نوع تگ مورد استفاده برای دزدگیر فروشگاهی ، میزان خطای قابل قبول برای صاحب فروشگاه اشاره نماییم. برای مثال اگر محیط فروشگاه مورد نظرتان یک محیط پر نویز است و تگ هایی که استفاده می کنید لیبل یا برچسب ضد سرقت هستند و قیمت اقلام فروشگاه نیز گران هستند دزدگیر لباس  ، می بایست فاصله میان دو آنتن بسیار کمتر از فاصله تعیین شده در کاتالوگ‌ دستگاه گفته باشد. به همین میزان ، اگر تگ استفاده شده در دزگیر پوشاک یا همان دزدگیر فروشگاهی تگ سخت با کیفیت و بزرگ باشد همچنین محیط کم نویز باشد و ساختار فروشگاه طوری باشد که سارقان در فروشگاه تردد چندانی نداشته باشند ، فاصله بین دو آنتن از یکدیگر را می‌تواند کمی بیشتر از فاصله تعیین شده در کاتالوگ  گیت دزدگیر قرار دهید. همانطور که می دانید معمولا فروشگاه داران تماییل دارند فاصله بین آنتن‌ها بیشتر و محل عبور بزرگتر ، تعداد آنتن ها کمتر و همچنین دکوراسیون زیبا‌تر باشد ، اما حتما باید توجه داشته باشند که این مزایا در مقابل کاهش امنیت فروشگاه قرار دارند و در نهایت باعث ضرر و زیان به صاحب فروشگاه خواهد شد. اطلاع رسانی و توضیح  گیت دزدگیر لباس این موارد به صاحبان فروشگاه ها بر عهده مجریان و کارشناسان نصب گیت فروشگاهی می باشد.

 

 

  • زیبایی دکوراسیون فروشگاه ها با نحوه جانمایی دزدگیر فروشگاهی ارتباط مستقیم دارد.

 

به این دلیل که گیت دزدگیر فروشگاهی جلوی درب خروج از فروشگاه و در دید مشتری ها قرار دارد و اینکه ابعاد و سایز های آنتن های دزدگیر فروشگاهی متفاوت هستند ، ما به شما کارشناسان فنی سیستمی خود را پیشنهاد می کنیم.

 

همچنین لازم به ذکر می باشد که اغلب آنتن‌های گیت فروشگاهی آرتابان دارای ابعاد و ظاهری هستند که به راحتی می توان تبلیغ فروشگاه یا برندتان را بر روی آن ها قرار دهید. این قابلیت به صاحبان فروشگاه ها این امکان را می دهد که فروشگاهشان یک تابلوی تبلیغاتی بسیار خوب داشته باشند. معمولا شرکت های مجری  گیت دزدگیر پوشاک هم برچسب شرکت خود را در بخشی از دستگاه می چسبانند. دلیل این کار هم این موضوع می باشد که در صورتی که نیاز به تعمیر و پشتیبانی گیت بود مدیر فروشگاه بتواند به راحتی با شرکت مجری ارتباط برقرار کند. این برچسب معمولا  گیت فروشگاهی در قسمت های پایینی گیت فروشگاهی چسبانده می شوند.

 

  • عدم تداخل گیت لباس نصب شده شما با گیت فروشگاهی همسایه تان

 

 

همانطور که پیشتر بیان شد ، گیت برای فروشگاه بر اساس امواج الکترومغناطیس عمل می‌کند. محدوده فرکانسی همه ی دزدگیر های فروشگاهی در دنیا ، در محدوده های مشخص و تعریف شده ای می باشند. دزدگیر پوشاک شما در صورتی که با دزدگیر پوشاک همسایه تان همفرکانس و در فاصله نزدیکی از یکدیگر باشد ، ممکن است با هم تداخل پیدا کنند و در عملکرد یکدیگر مشکل ایجاد کنند و همچنین باعث ایجاد خطا یا بوق  دزدگیر برای فروشگاه اشتباه برای همدیگر شوند. برای از بین بردن این قبیل مشکلات می توانید از گیت‌هایی با فرکانس های مختلف استفاده نمایید. برای نصب شرکت گیت فروشگاهی در محیط ‌های شلوغ مانند بازار ها و پاساژ‌های بزرگ هم ، می توانید پیش از نصب اطلاعات کاملی از فرکانس و دستگاه های گیت فروشگاهی مجاور بدست بیاورید.

 

بر اساس مطالبی که تا این قسمت بیان کردیم ، باید به حتما توجه داشته باشید که شرکت های حفاظتی امنیتی از نظر شرعی و اخلاقی اجازه ندارند با نصب یک دستگاه نمایندگی اصلی گیت فروشگاهی  جدید ، عملکرد دستگاه‌ های قبلی همسایه‌ ها را با اختلال رو به رو کنند. زیرا این کار به نوعی تجاوز به حقوق و حریم دیگران محسوب می شود. این قانون نانوشته را حتی شرکت‌هایی که دارای رقابت های  نمایندگی گیت فروشگاهی سختی با یکدیگر هستند ، به دقت رعایت می‌کنند. زیرا امکان دارد زمانی این مشکل برای خودشان نیز به وجود بیاید.

 

  • آموزش نگهداری و فاصله تگ از آنتن‌ها در گیت فروشگاهی به عهده کارشناس فنی می باشد.

 

وظیفه ی اصلی سیستم های دزدگیر فروشگاهی  تشخیص تگ‌هایی که به آنتن‌ها نزدیک می‌شوند ، می باشد. با توجه به این موضوع فروشگاه داران عزیز حتما دقت کنند که در نزدیکی پایه های آنتن دزدگیر پوشاک خود هیچ نوع تگی یا کالایی که تگ به آن نصب شده قرار ندهند زیرا این کار ممکن است موجب اختلال در دزدگیر لباس  عملکرد سیستم دزدگیر لباس بشود. همچنین لازم به تذکر می باشد که حداقل فاصله آنتن و تگ ، با توجه به نوع دستگاه و تعداد آنتن‌ها از یک متر تا یک متر و نیم متغیر است.

وجود بوق کاذب در دستگاه ، دزگیر پوشاک  معمولا در فروشگاه های کوچک وجود دارد و علت آن این موضوع می باشد که در فروشگاه های کوچک به دلیل کمبود جا صاحبان فروشگاه ها همواره در تلاش هستند تا از همه ی فضای موجود در فروشگاه  گیت دزدگیر حتی فضا های نزدیک دستگاه هم بهره ببرند که نتیجه ی این اقدام ، بروز خطا بر عملکرد گیت فروشگاهی خواهد شد. بیان این موضوع نیز بر عهده کارشناس فنی نصب دزدگیر فروشگاهی می باشد.

 

بررسی عملکرد گیت دزدگیر لباس RF

 

گیت فروشگاهی RF مبتنی بر امواج رادیویی ساخته شده است و متداول ترین فرکانس  گیت دزدگیر فروشگاهی برای این نوع دزدگیر فروشگاهی فرکانس 8.2 MHz مگا هرتز می باشد.

کارایی دزدگیر پوشاک RF به این صورت است که برد تعبیه شده در پایه آنتن فرستنده ، یک میدان مغناطیسی با فرکانس مشخص ایجاد می کند و با برد تعبیه شده در پایه آنتن گیرنده گیت فروشگاهی آرتابان  ارتباط امواجی برقرار می کند و هرگاه که یک تگ که هم فرکانس برد هاست از میان آنتن ها عبور کرد ، دستگاه (دزدگیر فروشگاهی) با شناسایی تگ در حال عبور اعلام آلارم می کند.

اگر آنتن های RF در فاصله ی نزدیکی نسبت به هم نصب شوند گیت دزدگیر پوشاک  ، امواج آنها با هم تداخل پیدا می کنند و در عملگرد یکدیگر مشکل ایجاد می کنند. جهت بیان ساده تر تداخل دستگاه ها یا همان بوق کاذب باید بگوییم که ، یکی از دستگاه ها برای دستگاهی که در فروشگاه گیت دزدگیر پوشاک  نزدیک نصب شده ، نقش تگ را بازی می کند و موجب می شود به طور مستمر دزدگیر پوشاک فروشگاه تان به صدا در بیاید. برای حل این مشکل راه حل ارائه شده قرار دادن گیت های نزدیک به هم در فرکانس های ناهمگون می باشد.

تاثیرات نویز محیطی بر روی گیت فروشگاهی

 

امواج مزاحم یا همان نویز های محیط یکی از مولفه هایی است که باعث به هم خوردن ریتم کاری دزدگیر پوشاک خواهد شد. این موضوع همچنین دستگاه  گیت فروشگاهی را از راه صحیح و متعارف کارایی خود دور می کند.

محیط نویز دار به استفاده از روش های ساده ای قابل تشخیص می باشد. در صورت مشاهده ی هر کدام از موارد زیر در محیط مورد نظرتان ، محیط نویز دار خواهد بود:

  • بوق کاذب دستگاه دزدگیر برای فروشگاه
  • ضعیف شدن عملکرد دستگاه دزدگیر پوشاک
  • افزایش حساسیت دستگاه گیت فروشگاهی
  • هنگ کردن دزدگیر لباس

 

 

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد دزدگیر فروشگاهی مطالب زیر را با دقت مطالعه کنید.

اگر فروشگاه تان مجهز به گیت فروشگاهی هوشمند (دزدگیر پوشاک) است ، بدون نیاز به نیروی انسانی می توانید از سرقت اجناس نمایندگی گیت فروشگاهی جلوگیری کنید. در مواقعی که بدون تسویه حساب یا هماهنگی با فروشنده کالایی از فروشگاه خارج شود ، آنتن های دزدگیر پوشاک که در ورودی فروشگاه نصب شده اند با شناسایی تگ در حال عبور فروشندگان را آگاه میسازند.

نمایندگی اصلی گیت فروشگاهی تگ هایی که روی اجناس چسبانده می شوند در دو نوع تگ سخت و تگ برچسبی (لیبل) ساخته می شوند.

 

تگ های سخت

 

شرکت گیت فروشگاهی این تگ ها ، تگ هایی از جنس پلاستیک فشرده می باشند که بعد از خرید مشتری از کالای فروخته شده جدا می شوند. این تگ ها می توانند پس از جدا شدن از محصول فروخته شده دوباره به محصول جدیدی متصل شوند. از نمونه های این تگ ها به مواردی از قبیل تگ های گلفی ، صدفی و ... اشاره نماییم.